ALGEMENE VERKOOPVOORWAARDEN


 

DEEL 1: ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR HET HUREN VAN DE INRICHTING


ARTIKEL 1: ALGEMENE BEPALINGEN

De reservering is overeengekomen met de verhuurder BARBIER Catherine Françoise, geboren op 05/09/1975 - Beheerder van Barbier Logconsult SRL

· Thuis: Rue de Fernelmont, 234 in 5020 Champion

· Telefoon: +32 478 92 44 05

· E-mailadres: info@domedenamur.be

· Bankrekening (van de verhuurder): IBAN BE69 0019 4084 2078 (BIC: GEBABEBB)

· BCE-/BTW-nummer (indien van toepassing): BE1 007 501 782


Het contract is een toeristisch huurcontract (of seizoensverhuurcontract). De huurperiode vormt een essentiële voorwaarde, zonder welke het contract niet tot stand zou zijn gekomen. De huurder mag in het gehuurde geen hoofdverblijfplaats vestigen.


De accommodatie beschikt over 1 accommodatie met een capaciteit van respectievelijk 2 personen (een koepeltent voor 2 personen en op aanvraag kan er een hangtent voor 3 extra personen worden bijgeplaatst tegen een meerprijs van € 100). Een baby of jong kind wordt altijd geaccepteerd in de aanwezigheid van volwassenen die de verantwoordelijkheid voor hem of haar op zich nemen.

Accommodatiegegevens: Dôme de Namur, Rue de Fernelmont, 234 – 5020 Champion; capaciteit van 2 personen.


De huurder is verplicht de in de huurovereenkomst vermelde maximale capaciteit te respecteren. Elke inbreuk op deze clausule kan leiden tot de onmiddellijke beëindiging van het contract, op kosten van de huurder, waarbij de huursom definitief verworven blijft door de verhuurder.


De huurder dient op de aangegeven dag en tijdstippen aan te komen: de Dome is vanaf 17.00 uur geopend. en dient op de dag van vertrek uiterlijk om 11.00 uur verlaten te worden. Bij late of vertraagde aankomst dient de huurder de verhuurder minimaal 48 uur van tevoren te informeren.



ARTIKEL 2: VOORWAARDEN VOOR HET SLUITEN VAN DE OVEREENKOMST


Gedeeltelijke vooruitbetaling

De huur wordt van kracht na betaling van een aanbetaling van 50% van de prijs van het verblijf:

·worden verzameld via het beveiligde betalingssysteem (Stripe) bij online boeking;

· of te betalen op het bankrekeningnummer van de verhuurder binnen 2 dagen na ontvangst van de bevestiging van de elektronische reservering (voucher).


Het resterende bedrag voor het verblijf (50% resterend) dient uiterlijk 7 dagen voor aankomst per bankoverschrijving te worden betaald op het rekeningnummer van de verhuurder.


Reserveringen die minder dan 6 dagen voor de aankomstdatum worden gemaakt, worden als te laat beschouwd. In dit geval wordt 100% van het resterende verblijfsbedrag bij ontvangst van de bevestiging van de elektronische reservering (voucher), d.w.z. vóór aanvang van het verblijf , overgemaakt op het bankrekeningnummer van de verhuurder.



Tenzij anders vermeld in de gereserveerde aanbieding, is bij de prijs van het verblijf inbegrepen:

- Accommodatie

- Voorzien van bedlinnen en badhanddoeken

- Schoonmaak

 

 

 

Tenzij anders vermeld in de gereserveerde aanbieding, is bij de prijs van het verblijf niet inbegrepen:

- Alle aangeboden aanvullende diensten, namelijk:

o Maaltijdplannen (ochtend, middag en avond)

o Drankjes (minibar) en snacks beschikbaar en zelfbediening

O Toegang tot het thermaalgebied

o Verhuur van extra uitrusting (hangtent, extra bed)

o Extra opties en diensten (decoratie, Love Box, boeket bloemen, etc.)

o Toeristenbelasting

 

 

ARTIKEL 3: SOLIDARITEIT

Indien er sprake is van meerdere huurders, is degene die de reservering heeft gemaakt, aansprakelijk voor de schulden en vorderingen van alle huurders.



ARTIKEL 4: TE LAAT BETALEN

Indien de verhuurder de betalingen niet binnen de gestelde termijn ontvangt, kan hij de huur annuleren per aangetekende brief of per e-mail binnen 7 dagen na de geplande betalingsdatum.

Deze clausule is niet van toepassing op late boekingen.


Voor elk bedrag dat door de huurder verschuldigd is en dat 8 dagen na de vervaldatum niet is betaald, wordt van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling, ten gunste van de verhuurder rente gerekend tegen het wettelijk vastgestelde maandtarief, te rekenen vanaf de vervaldatum. De rente van een begonnen maand wordt berekend over de gehele maand.



ARTIKEL 5: ANNULERINGEN – VROEG VERTREK – LAAT VERTREK – NO-SHOW


a) Annulering door de huurder

Elke annulering dient per aangetekende brief of e-mail te worden meegedeeld aan de verhuurder.

De annuleringsvoorwaarden zoals vastgelegd in het elektronische bestelformulier (voucher) zijn van toepassing.


· Indien de annulering plaatsvindt tussen 1 en 0 dagen (minder dan 48 uur voor aanvang van het verblijf): is 100% van het bedrag van het verblijf verschuldigd.

· Indien de annulering plaatsvindt tussen 15 en 2 dagen: is 50% van het bedrag van het verblijf verschuldigd.

· Indien de annulering meer dan 15 dagen voor de reserveringsdatum plaatsvindt, vindt er geen restitutie plaats. Uitstel is echter wel mogelijk, afhankelijk van de beschikbaarheid van de Dome. In dat geval wordt een administratiekost van € 15,- aangerekend.


Het is echter wel mogelijk om een annuleringsverzekering af te sluiten, Safebooking:

· https://static.elloha.com/reservation/ANN_INT_RESUME.pdf

· https://static.elloha.com/reservation/ANN_INT_COVID.pdf


De kosten voor banktransacties (onlineboeking) zijn voor rekening van de klant die zijn boeking annuleert.


In geval van overmacht (of overmacht) voor een van beide partijen:

1. De datum van uitvoering van het contract wordt uitgesteld tot een latere datum die in onderling overleg tussen partijen wordt overeengekomen (voucher ter waarde van het bedrag van de reservering, af te trekken bij een toekomstig verblijf).

Indien binnen 18 maanden geen overeenstemming is bereikt, worden de betaalde bedragen volledig aan de huurder terugbetaald.


2. De overeenkomst wordt ontbonden door overeenstemming tussen beide partijen en alle reeds door de verhuurder ontvangen bedragen worden aan de huurder terugbetaald.


b) Annulering door de verhuurder

Elke annulering dient per aangetekende brief of e-mail te worden meegedeeld aan de huurder.

De annuleringsvoorwaarden zoals vastgelegd in het elektronische bestelformulier (voucher) zijn van toepassing.


In geval van overmacht (of overmacht) voor een van beide partijen:

1. De datum van uitvoering van het contract wordt uitgesteld tot een latere datum die in onderling overleg tussen partijen wordt overeengekomen (voucher ter waarde van het bedrag van de reservering, af te trekken bij een toekomstig verblijf).

Indien binnen 18 maanden geen overeenstemming is bereikt, worden de betaalde bedragen volledig aan de huurder terugbetaald.


2. De overeenkomst wordt ontbonden door overeenstemming tussen beide partijen en alle reeds door de verhuurder ontvangen bedragen worden aan de huurder terugbetaald.



c) Voortijdig vertrek

Het vroegtijdig vertrek van de huurder geeft geen aanleiding tot enige terugbetaling, zelfs niet gedeeltelijk, van de verblijfskosten.


d) Laat vertrek

Bij laattijdig vertrek van de huurder (na 11.00 uur) wordt € 10,-/extra begonnen kwartier in rekening gebracht.


e) Het niet verschijnen van de huurder

Indien de huurder niet voor 21.00 uur verschijnt, op de in het contract vermelde aankomstdag:

· de reservering wordt automatisch nietig;

· de betalingen blijven verworven door de verhuurder, die zich het recht voorbehoudt het resterende bedrag bij de huurder op te eisen;

· de verhuurder kan over zijn goed beschikken.

 

ARTIKEL 6: VERANTWOORDELIJKHEDEN – VERZEKERING

 

a) Brandverzekering

De huurder dient een brandverzekering (vakantie) af te sluiten voor alle schade die hij aan het gebouw en het gehuurde meubilair toebrengt.


De huurder verklaart, na controle, voor deze risico's gedekt te zijn door zijn persoonlijke brandverzekering (vakantieverzekering).


In geval van een inbreuk verbindt de huurder zich ertoe om uiterlijk op de dag van intrede in het/de gehuurde woning(en) een contract af te sluiten waarin dit risico is gedekt.


b) Aansprakelijkheidsverzekering voor gezinnen (privéleven)

De huurder verklaart dat hij een verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid Familie (privéleven) heeft.


In geval van een inbreuk verbindt de huurder zich ertoe om uiterlijk op de dag van intrede in het/de gehuurde woning(en) een contract af te sluiten waarin dit risico is gedekt.


 

 

ARTIKEL 7: HUISDIEREN

 

Huisdieren niet toegestaan

Huisdieren zijn niet toegestaan. Bij overtreding van dit voorschrift heeft de verhuurder het recht de huurder de toegang tot zijn accommodatie te weigeren. Weigering kan in geen geval worden beschouwd als een wijziging of verbreking van het contract op initiatief van de verhuurder. In geval van vertrek van de huurder kan er dan ook geen sprake zijn van terugbetaling.



ARTIKEL 8: GEBRUIK EN BEZETTING VAN DE RUIMTES

De huurder stemt ermee in zich respectvol te gedragen tegenover de bewoners en de omgeving in het algemeen (fauna, flora, diverse voorzieningen, buurt, etc.). Hij gebruikt het gehuurde overeenkomstig het beoogde doel en als een voorzichtig en verantwoordelijk persoon.


De huurder moet het goed in dezelfde staat teruggeven als waarin hij het heeft ontvangen. Hij is aansprakelijk voor eventueel verlies of schade van de verhuurder.


Uitbundige feesten zoals studentenfeesten, pantyverbrandingen, dansfeesten e.d. zijn niet toegestaan.

De avondklok voor lawaai geldt tussen 22.00 uur en 00.00 uur. en 8 uur 's ochtends


De Dôme de Namur is een toeristische accommodatie en bij ieder ander gebruik (zowel voor winst als voor illegale doeleinden) behoudt men zich het recht voor om het verblijf onmiddellijk te beëindigen.



ARTIKEL 9: KLACHTEN

Eventuele klachten dienen binnen 8 dagen na het einde van het verblijf per aangetekende brief of per e-mail aan de verhuurder te worden gericht. Ondersteunende documenten moeten worden bijgevoegd.


Indien partijen niet tot overeenstemming komen, zijn enkel de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement van de plaats waar de accommodatie zich bevindt, bevoegd.



ARTIKEL 9bis: BEMIDDELING VAN DE FEDERATIE VAN Gîtes en GASTENKAMERS VAN WALLONIË

Indien partijen niet tot overeenstemming komen, dienen zij hun klachten in bij het secretariaat van de Federatie van Gîtes en Gastenkamers van Wallonië. Dit secretariaat zal proberen een minnelijke oplossing voor te stellen.


Bij gebrek aan overeenstemming tussen partijen zijn enkel de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement van de plaats waar de accommodatie zich bevindt, bevoegd en zij passen het Belgisch recht toe.


Deze clausule is enkel van toepassing op de etablissementen die lid zijn van de Federatie van Gîtes en Gastenkamers van Wallonië en die hun bijdragen hebben betaald.



ARTIKEL 10: AANVAARDING VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN

Tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald, wordt ervan uitgegaan dat de huurder kennis heeft genomen van deze voorwaarden en alle clausules ervan heeft geaccepteerd uiterlijk op het moment van de online boeking, bij de betaling van de aanbetaling en/of het saldo voor het verblijf of bij het betrekken van de accommodatie.



DEEL 2: ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR ONLINE VERKOOP VIA DE ORC

 

ARTIKEL 1: DOEL

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle onlinereserveringen die bij onze vestiging LE DOME DE NAMUR worden gemaakt met behulp van de Regionale Marketingtool (ORC).

De klant erkent kennis te hebben genomen van deze algemene voorwaarden en deze te hebben geaccepteerd. Er is geen enkele reservering mogelijk zonder dat de klant hiermee akkoord is gegaan. De klant heeft de mogelijkheid deze algemene voorwaarden op te slaan en af te drukken.

 

ARTIKEL 2: AANBIEDINGEN

Al onze advertenties, webpagina's of aanbiedingen worden te goeder trouw en op basis van de beschikbare gegevens opgesteld. De kaarten, foto's en illustraties dienen uitsluitend ter informatie en kunnen niet contractueel worden vastgelegd. Deze kunnen worden gewijzigd voordat de reservering definitief is. De klant machtigt ons om kennelijke materiële fouten in de door ons aan hem meegedeelde gegevens te corrigeren.

 

ARTIKEL 3: PRIJS

De prijzen die op het moment van boeking worden weergegeven, omvatten de totale prijs van de verkochte dienst, inclusief belastingen, toeslagen en andere kosten. Eventuele extra kosten worden duidelijk aangegeven voordat u de service boekt.

De klant machtigt ons om kennelijke prijsfouten te corrigeren.

 

ARTIKEL 4: VOORBEHOUD

De klant kiest de diensten die op de regionale marketingtool worden aangeboden. Hij erkent kennis te hebben genomen van de aard, de bestemming en de boekingsvoorwaarden van de op de boekingstool beschikbare diensten en de noodzakelijke en/of aanvullende informatie te hebben opgevraagd en verkregen om zijn boeking met volledige kennis van zaken te kunnen uitvoeren. De klant is als enige verantwoordelijk voor zijn keuze van diensten en de mate waarin deze aansluiten op zijn behoeften. Wij kunnen in dit opzicht niet aansprakelijk worden gesteld. Aan het einde van het reserveringsproces wordt de reservering als geaccepteerd door de klant beschouwd.

 

ARTIKEL 5: RESERVERINGSPROCES

Reserveringen door de klant worden gemaakt via het elektronische reserveringsformulier dat online toegankelijk is op de reserveringstool. De reservering wordt geacht tot stand te zijn gekomen zodra wij het reserveringsformulier hebben ontvangen. De klant verbindt zich ertoe om, voorafgaand aan elke reservering, alle voor de reservering noodzakelijke informatie in te vullen. De klant verklaart dat de verstrekte informatie waarheidsgetrouw en juist is. Zodra de definitieve keuze is gemaakt voor de te boeken diensten, omvat de boekingsprocedure de volgende stappen tot aan de validatie: het invoeren van de bankkaart in geval van een verzoek om garantie of vooruitbetaling, het raadplegen en accepteren van de algemene verkoopvoorwaarden met betrekking tot de dienst(en) en ten slotte de validatie van de boeking door de klant.

 

ARTIKEL 6: BEVESTIGING VAN ONTVANGST VAN DE RESERVERING

De boekingstool bevestigt de ontvangst van de boeking van de klant en bevestigt deze door onverwijld een e-mail te sturen. De reserveringsbevestiging per e-mail vat het contractaanbod, de gereserveerde diensten, de prijzen, de verkoopvoorwaarden met betrekking tot het gekozen tarief, geaccepteerd door de klant, de datum waarop de reservering is gemaakt en het adres van de vestiging waar de klant zijn klachten kan indienen, samen.

 

ARTIKEL 7: HERROEPINGSRECHT

Er wordt aan herinnerd dat, overeenkomstig artikel VI.53 van het Wetboek van Economisch Recht, de klant geen herroepingsrecht heeft in geval van een reservering indien de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering voorziet:

– accommodatie anders dan voor woondoeleinden (bijvoorbeeld vakantieaccommodatie),

– van vervoer,

– autoverhuur,

– horeca en diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding.

 

ARTIKEL 8: RESPECT VOOR PRIVACY

Wij verzamelen uw gegevens overeenkomstig de Algemene Verordening Gegevensbescherming (2016/679) (""AVG"").

De persoonsgegevens die u ons verstrekt zijn noodzakelijk voor de verwerking van uw reservering en zijn essentieel voor het beheer en de levering van de diensten (artikel 6.1.b van bovengenoemd Reglement). Voor deze doeleinden kunnen uw gegevens worden doorgegeven aan onze partners, waaronder Elloha.com die de reserveringstool, online betalingsaanbieders en in derde landen gevestigde aanbieders beheert. Met name bij een onlinebetaling moeten de bankgegevens van de klant door de betalingsdienstaanbieder aan de bank van de vestiging worden doorgegeven, teneinde het reserveringscontract uit te voeren. Wij maken uitsluitend gebruik van partners waarvan het beschermingsniveau voldoet aan de beginselen van de AVG.

Met uw toestemming kunnen uw gegevens ook door ons worden gebruikt om u onze promotionele of commerciële aanbiedingen per e-mail of per post te sturen.

Wij bewaren uw gegevens gedurende een periode van 3 jaar na het laatste contact (e-mail, reservering, etc.).

Als persoon van wie uw gegevens worden verzameld, hebt u het recht om uw gegevens in te zien, te corrigeren of te wissen. Ook hebt u het recht om bezwaar te maken tegen het verzamelen van uw gegevens. U kunt deze rechten uitoefenen door ons een e-mail te sturen, waarin u uw naam, voornaam en adres vermeldt, alsook het onderwerp van de correspondentie.

U kunt uw klachten over het verzamelen en verwerken van uw persoonsgegevens richten aan de bevoegde toezichthoudende autoriteit.


ARTIKEL 9: Privécharter van de vestiging Dôme de Namur:

- Roken is verboden in de Dome en in de cabine (of in welke binnenruimte dan ook); Neem uw asbakken mee, want sigarettenpeuken mogen niet in de natuur of in de vuurkorf/barbecue worden achtergelaten.

- Toegang tot de thermen is enkel mogelijk na voorafgaand verzoek op de dag van de dienst en onder voorbehoud van onze aanwezigheid in het huis. Wij behouden ons daarom het recht voor om u de toegang te weigeren.

- Vanaf 22.00 uur vragen wij volledige discretie. verder (in het bijzonder geen muziek).

- Wij vragen u om voor uw vertrek de vuile vaat in de daarvoor bestemde container te deponeren. Wij zorgen voor de afwas.

- Voor elke "early check-in" (aankomst vóór 17.00 uur) of laatste check-out (vertrek na 11.00 uur) wordt € 10,- per bijkomend kwartier in rekening gebracht.

- Eventuele extra kosten ter plaatse worden uiterlijk bij vertrek verrekend, neem hiervoor het nodige geld mee (contant of QR-code scan)



Als u vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij danken u voor uw vertrouwen!